ROS til kvinner i arbeid?

Bedriftsforbundet mener det er på høy tid med skattefradrag for hjelp i hjemmet som renhold, omsorg og servicearbeid (ROS)! For blant annet å få kvinner fra deltid til heltid.

Sjekk hva din bedrift bidrar med til samfunnet!

DNB har laget en "bedriftskalkulator". Sjekk ut hva din bedrift konkret bidrar med til fellesskapet!

Fraværsgrense for voksne fra 2018?

Bedriftsforbundet jubler over den godt fungerende fraværsgrensen og nedgangen i fraværet på skolen. Spesielt for yrkesfagelevene som skal ut i lære hos de små- og mellomstore bedriftene rundt om i det ganske land. Nå mener forbundet det er på tide at Regjeringspartiene blir like modige hva angår fravær for voksne i arbeidslivet. I 2018 skal IA-avtalen reforhandles. Det kan bety milliarder i besparelser.

Hjertestarter kan redde liv; tilbud fra Spartacus Helse

Ved de første livsviktige minuttene kan det være du som tar deg av en skadd eller alvorlig syk. En hjertestarter er et anbefalt supplement til eksisterende krav om førstehjelpsutstyr i virksomheter.
Spartacus Helse tilbyr en rabattert hjertestarterpakke til våre medlemmer som tilfredsstiller alle retningslinjer og nasjonale krav.

Venstrehåndsarbeid av Venstre?

Bedriftsforbundet mener Venstres forslag til alternativt budsjett sender positive signaler om at man vil gjøre endringer i sykelønnen, men sluttresultatet bærer preg av «kreativt venstrehåndsarbeid».

Mentorprogram for gründere!

Nye studier i gründermiljøer viser at bedrifter som har hatt mentor, går sjeldnere konkurs i løpet av de fem første, kritiske årene. Bedriftsforbundet ønsker å styrke og trygge gründerbedriftene og starter derfor et mentorprogram for 2017, som videreføres for 2018. Evalueringene av programmet er meget gode.

Erna Solberg – vi hørte hva du sa! (Bedriftsforbundets forventninger til statsbudsjettet)

Forrige uke sa statsminister Erna Solberg til pressen at «Det er veldokumentert at små og mellomstore bedrifter skaper flest nye jobber i Norge» og «Regjeringen vil satse mer på gründerskap». Det skaper forventinger fra Bedriftsforbundet!