Nyheter

Bedriftsforbundet løftet saken inn på Stortinget. Hotelleieren vant deretter frem mot staten.

Hotelleieren vant frem etter å ha langet ut mot staten.
- Det var Bedriftsforbundet som tok dialogen med FrP og løftet saken min inn på Stortinget!

Bedriftsforbundet inngår samarbeid med NAV og Oslo Voksenopplæring Skullerud

NAV trenger tilgang til flere bedrifter som kan tilby praksis til flyktninger som deltar i introduksjonsprogram. Nå inngår Bedriftsforbundet et samarbeid med NAV, og håper du kanskje også kan bidra. Det kan fort bli vinn-vinn!

Solariebransjen trues med nedleggelser

En rekke små- og mellomstore bedrifter risikerer solariedriften sin hvis man ikke får forutsigbarhet og gode rammer fra myndighetenes side. Bedriftsforbundet jobber sammmen med Solarieforbundet, og hadde forrige uke møte med Helse- og Omsorgsdepartementet.

ROS til kvinner i arbeid?

Bedriftsforbundet mener det er på høy tid med skattefradrag for hjelp i hjemmet som renhold, omsorg og servicearbeid (ROS)! For blant annet å få kvinner fra deltid til heltid.

Sjekk hva din bedrift bidrar med til samfunnet!

DNB har laget en "bedriftskalkulator". Sjekk ut hva din bedrift konkret bidrar med til fellesskapet!

Fraværsgrense for voksne fra 2018?

Bedriftsforbundet jubler over den godt fungerende fraværsgrensen og nedgangen i fraværet på skolen. Spesielt for yrkesfagelevene som skal ut i lære hos de små- og mellomstore bedriftene rundt om i det ganske land. Nå mener forbundet det er på tide at Regjeringspartiene blir like modige hva angår fravær for voksne i arbeidslivet. I 2018 skal IA-avtalen reforhandles. Det kan bety milliarder i besparelser.

Hjertestarter kan redde liv; tilbud fra Spartacus Helse

Ved de første livsviktige minuttene kan det være du som tar deg av en skadd eller alvorlig syk. En hjertestarter er et anbefalt supplement til eksisterende krav om førstehjelpsutstyr i virksomheter.
Spartacus Helse tilbyr en rabattert hjertestarterpakke til våre medlemmer som tilfredsstiller alle retningslinjer og nasjonale krav.

Venstrehåndsarbeid av Venstre?

Bedriftsforbundet mener Venstres forslag til alternativt budsjett sender positive signaler om at man vil gjøre endringer i sykelønnen, men sluttresultatet bærer preg av «kreativt venstrehåndsarbeid».